Fiskelycka



Jag vet, bilden är under all kritik. Tog aldrig kort på maten den dagen vi gjorde den, så den här är från dagen efter när jag åt det som lunch. Ser ut som geggamoja, fast kan försäkra er om att det var en väldigt god sådan.

4 portioner

600g vit fiskfilé
1 tsk salt
2 1/2 dl pastasås tomat och créme fraiche
1/2 dl hackad basilika
2msk ströbröd
1dl riven ost

Sätt ugnen på 225°. Skär fisken i portionsbitar och salta runt om. Lägg dem i en smord ugnssäker form. Häll över såsen. Strö över basilika, ströbröd och ost. Gratinera i mitten av ugnen i 15-20 minuter. Servera med kokt ris.

-Hur enkel fiskrätt som helst att göra och är samtidigt jättegott. Smakar lika gott dagen efter:) Det här receptet kommer från Arla kökets kokbok "vardag"-lättlagade favoriter på max 30 minuter. Underbar kokbok, finns massor med gott och lätt att göra:) En kokbok för alla helt enkelt:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0