Cravings för fisk!

 
Haft cravings över att äta fisk nu! Så fick bli att laga till lax. Var en riktigt god måltid och känner att jag vill ha mer fisk. Brukar bli så i perioder när jag känner att det blir mycket kött. Ett tag var vi riktigt bra på att äta mycket fisk och ha det i minst två av måltiderna varje vecka. Samma var det med vegetariskt. Vi hade ofta det en gång i veckan förut. Men som alltid efter ett tag så kommer man ur sina planer. Just nu är det lite kaos på matfronten. Vi brukar ha schema över vilka måltider vi ska göra under veckan, men det har vi kommit av oss lite med också. Men det är något vi ska börja med igen! Tycker det funkar så bra. Lätt att handla och det blir inte massa småhandlingar hit och dit. Nästa vecka blir det fisksoppa i alla fall, det har jag bestämt. Det var länge sen vi åt en soppa med fisk i! Blir perfekt :) Speciellt när man inte har så mycket fisk hemma, men som i alla fall räcker till en soppa :) En av de andra dagarna får det bli räkgryta med ris :) Aldrig testat, så det blir nytt :) Ska bli kul!
 
Till den här rätten fick det bli ugnsrostad potatis, hollandaisesås och kokta ärtor. Ärtorna blev lite överkokta, men de var goda ändå. Laxen gjorde vi i ugn med rödlök och fetaost över. Mums :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0