Lax och skogspanna








Sallad är ett måste till mat tycker jag, annars känns det ofta tomt!

4 portioner


Cirka 500g skinn och benfri laxfilé
310g Arla köket skogssvamppanna
Olja
Salt och peppar

Ta en ugnssäker form och häll i lite olja. Lägg laxbitarna där på och häll skogssvamppannan runt om dem. Salta och peppra. Låt stå i mitten av ugnen på 200° i cirka 3o minuter. Koka riset under tiden och gör en god sallad till.

-Underbart god rätt! Mumsigt! En av mina favorit laxrätter. Jättekul att jag har börjat gilla det så mycket nu:)


Kommentarer
Carro

Jösses vad gott det lät! Måste jag testa.

2012-01-18 @ 20:09:11
URL: http://amillionthoughts.blogg.se/
Hanna

Det kan jag lova dig att det var:) Godaste fiskrätten jag ätit någon gång tror jag!:)

2012-01-19 @ 18:10:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0