Bilder från Skövde


Här kommer det lite bilder från när vi var i Skövde :)


På julbordet hemma hos Alfreds föräldrar smakade jag på den kallrökta laxen. INTE gott enligt mig. Tyvärr alltså! Jag smakade i alla fall;) Var tvungen att ta en macka och lite Persson till den lilla laxbiten;) (Persson, jansson utan ansjovis)


Men förutom laxen, fanns det massor med goda saker på julbordet:) Ett plus var att jag inte åt mig sådär mätt som man alltid annars lyckas med.


Vi åt hemmagjorda pepparkakor som Alfreds syster hade dekorerat:)


Fika även på dessa hemmabakta godingarna:)


Hos mormor blev vi bjudna på den här goda maten:)


Älgkött, kokt potatis, grönpepparsås, rårörda lingon och ljummen sallad till,  innehållande purjolök, ärtor, och torkade bär :) Väldigt gott vill jag lova:)


Creme brule (kan inte stava det) är inte så gott som jag trodde det skulle vara. Lite överskattat faktiskt. Detta åt vi på nyårsafton som efterrätt.


Till huvudrätt på nyårafton åt vi Oxfilé, potatiskaka, rödvin och balsamicosås, samt en grönsallad till. Mycket gott alltihop:)


Till förrätt på nyårsafton åt vi en räkpannacotta, gudomligt god:)


Vid tolvslaget åt vi lite tilltugg till bubblet vi drack:)


Goda:)


:D


Under kvällen blev det att smutta på både vin, champagne, sherry, Whiskey med mera. Jag drack bara de två förstnämnda;)

Under tiden vi var i Skövde åts det gott många gånger:) Alltid trevligt att bli bjudna på mat, samt att vara med och laga:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0