Päronkyckling med sting

 
 
4 portioner
 
500g kycklingfilé
Smör
1 tsk salt
2 vitlöksklyftor
2dl créme fraiche
1/2 hönsbuljongtärning
1msk riven färsk ingefära
1 tsk sambal oelek
2 päron
2dl rostade, grovhackade valnötter
 
 
Skär filéerna i bitar på längden. Salta och bryn dem i smör i en stekpanna. Skala och hacka vitlöken. Blanda créme friache, buljongtärning, vitlök, ingefära och sambal oelek i en gryta. Lägg i kycklingen. Låt koka under lock cirka 5 minuter. Dela på päronen i klyftor och ta bort kärnorna. Stek klyftorna i smör i en stekpanna. Lägg ner dem i grytan och strö över valnötter. Servera med ris.
 
- Det var väldigt speciella kombinationer i den här rätten. En god rätt, men som jag inte vet om jag gör igen. Såsen blev väldigt intensiv. Kunde också varit mer sås, blev lätt torrt. Men helt klart värd att prova :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0