Mustig köttfärssås!

 
Köttfärssås är något som många hushåll lagar! Jag själv tycker det är supergott! Jag har däremot märkt att alla tillagar den på olika sätt. Min mormor har grädde i sin variant, det har inte vi. Vi har istället krossade tomater, det har inte hon. Så det kan variera i oändlighet! Den här gången hade vi till och med lite rödvin och så i, vilket gjorde den väldigt mustig och god. Andra gånger kan jag ha rivna morötter i, massa basilika osv. Allt som oftast har vi krossade tomater och tomatpuré i! Vi låter den puttra länge också! Tycker den blir så otroligt god om den får göra det! :) Med riven parmesan på toppen blir den perfekt! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0