Hel ugnsstekt kyckling

 
 
 
 
 
Vi ugnsstekte en hel kyckling! Proppade den full med lök och morötter, gned in den med massor med goda kryddor. Riset kokade vi som vanligt men hade i gurkmeja i vattnet, vips så får man så här fint ris :) Vi hade en indisk sås till. Köpte den på affären "All världens mat". Man hällde bara i grädde och lät den koka upp så var såsen färdig sen. Däremot kommer jag inte köpa den igen för jösses vad stark den var! Detta blev nog den starkaste maten vi gjort! Fick göra en nödlösning med att ha creme fraiche till för att få bort den värsta hettan! Trots att såsen var så stark så var det en väldigt god rätt! Kan tänka mig göra om den snart, fast såklart med en annan sås:)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0