Alfreds hopkok :)

 
 
 
Alfred kan få för sig att han vill baka ibland. Då brukar det bli ett hopkok av vad som finns i skåpen. Exempelvis linfrön, vetemjöl, grövre mjölsorter osv. Alltid lika spännande att se vad han hittar på! Jag brukar inte freestyla så mycket utan brukar leta fram recept som jag tycker verkar bra. Kul att vi är olika på det sättet:) Detta blev ett väldigt grovt bröd. Nästan lite för grovt kan nästan tyckas. Glömdes även bort lite i ugnen så den blev lite hård utanpå, men blev bra när man skar i skivor och rostade. Om vi kommer ihåg när vi bakat så brukar vi ofta ta varsin brödbit och smaka :) Älskar verkligen nybakt bröd!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0