Kärt barn har många namn

 
 
Dessa godingar har många namn, det omtalade negerbollarna, eller det mer accepterade chokladbollarna. Ja, kärt barn har många namn sägs det. För mig spelar det ingen roll vad de heter, jag vet ändå att det inte är något illa menat när man säger negerboll åt en stackars gobit att äta till fikat. Nej, någon måtta får det allt vara tycker jag! Här hemma görs hälften av smeten med pärlsocker runt och hälften med kokos. Jag älskar och föredrar de med kokos och Alfred de med pärlsocker. Jag tycker det blir alldeles för sött med socker. Hur som haver är det perfekta att snurra ihop till fikat. Snabbt och lätt går de att göra. Sanbbt och fort går det att äta upp dem också;)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0