Kryddiga ajvarbiffar med pasta och tomatsallad

 
 
 
Ingredienser:
 
Ajvar relish
Gul lök
Gurka
Nötfärs
Pasta
Rödlök
Tomater
Vitlöksklyftor
Balsamvinäger
Kanel
Mjölk
Olja
Salt
Spiskummin
Ströbröd
Svartpeppar
 

  • Sätt ugnen på 225grader. Grovriv 1 gul lök. Blanda lök, 1/2 dl ströbröd, 1dl mjölk och 1 dl ajvar relish i en bunke.
  • Rör ner 1 tsk spiskummin, 1tsk kanel, 1tsk salt, 1krm svartpeppar och 2 pressade vitlöksklyftor. Blanda sist ner 500g nötfärs.
  • Forma 8 biffar och lägg dem i en smord ugnsform. Tillaga biffarna mitt i ugnen i cirka 20 minuter.
  • Koka 4 portioner pasta enligt anvisning på förpackningen.
  • Skiva 4 tomater, 1/2 gurka och 1/2 rödlök. Lägg i en skål. Ringla över 2 msk olja och 1/2 msk balsamvinäger och blanda runt. Servera ajvarbiffarna med pasta och tomatsallad.
- En intressant rätt med många kryddor. Inte riktigt min typ av kombinationer av kryddor. Men säger som alltid att det är kul att testa. Min syster tyckte detta var jättegott, så det är ju olika det där med smaken. Tyckte det blev en aningen torrt. Hade varit bra med en kall sås till detta. (Även detta en rätt som var med i Linas matkasse)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0