Frukt och bär :)

 
De senaste veckorna har vi varit i full gång med att fylla frysen med bär! När min syster Frida var hos oss så plockade vi bär i en skog i närheten. Var helt fullt med stora fina blåbär! Plockade hur mycket som helst. En del frös vi bara in och med resten gjorde vi blåbärssylt på! Mums :) Några dagar efter var vi på Ängebäck och plcokade jordgubbar! Blev 6 liter! På dem blev det jordgubbssylt och saft! :) Saften vi gjorde var inte bara jordgubbssaft, vi hade i rabarber från mormors trädgård också :) Supergod blev den!
 
Varje gång jag är hos mormor får jag med mig massvis med bär hem! Hon har två stora frysboxar fyllda med bland annat bär, så hon brukar ge mig varje gång jag är där :) Den här gången fick jag massvis med rabarber, svartavinbär och hjortron:) Jag som har en väldigt liten frys kan säga att snart är nästan hälften av den fyllda med bär;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0