Enchiladas med kyckling

Åå detta mina vänner är något ni verkligen ska testa! Perfekt att slänga in i ugnen. Gör en smarrig sallad under tiden och vips är de färdiga att ätas! Kan ju inte bli bättre eller hur? Eller det vet ni i och för sig inte föränn ni testat! Så gör det nu! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4 portioner
 
350g kyckling
2 msk olja
1 burk majs
2dl créme fraiche, tomat och basilika
1 påse babyspenat
8 tortillabröd
1 dl riven ost
 
Tomat och avokadosallad
 
4 tomater i bitar
2 avokado i bitar
2 msk olivolja
Pressad saft av 1/2 citron
1 krm salt
 
Créme fraiche som tillbehör till det andra
 

Sätt ugnen på 200grader. Bryn kycklingen i olja i en stekpanna. Tillsätt majs och créme friache och låt det bli varmt. Lägg i spenaten. Pensla en ugnssäker form med olja. Lägg några msk kycklingröra i en sträng mitt på varje tortillabröd.
 
Vik över kanterna så att det blir avlånga paket. Lägg tortillapaketen med skarven ner i formen. Strö över riven ost. Sätt in formen mitt i ugnen och gratinera i 10 minuter. Lägg tomater och avokado i en skål.
 
Blanda olivolja, citronsaft och salt och häll över. Servera enchiladas med salladen och créme fraiche.
 
- Vi tyckte detta var hur gott som helst. Går att variera om man känner för att ha andra ingredienser. Ska verkligen testa detta fler gånger men med andra ingredienser också! :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0