Grillat

Under sista nollningsveckan hann vi faktiskt grilla :)! Det var jag som grillade för en gångs skull. Annars brukar det vara Alfred som gör det av oss. Fick gott betyg av oss båda! Och Alfred blev imponerad över hur duktig jag var på att grilla kött! Antar att jag får göra det fler gånger då :)
 
 
 
 
 
 
Grillat kött som var färdigmarinerat. Bara att lägga på grillen! Sen hade vi Halloumi på grillen! Hur gott som helst :) Bara att skära i bitar när den är färdigt och vips så har ni tillbehör till maten :) Blev även färskpotatisknyte. Det sistnämnda får ni recept på nedan;)
 
 
Grillad potatissallad
 
800g färskpotatis
Cirka 20 basilikablad
1/2 dl grovriven parmesanost
1/2 dl olja
1 vitlöksklyfta
1 tsk flingsalt
2 krm krossad rosépeppar
 
Förbered grillen till en fin grillglöd. Tvätta och borsta potatisen.
 
Skär den i klyftor och lägg dem på ett stort ark foliepapper. Hacka basilikabladen, blanda med parmesan och olja och pressa ner vitlöken. Bred röran över potatisklyftorna, smaksätt med salt och peppar.
 
Vik ihop folien ordentligt, så att fyllningen inte rinner ut. Lägg på galler ganska högt upp på grillen. Låt vara där i 40 minuter. Testa sedan med sticka.
 
Servera tillsammans med köttet och halloumin :)
 
- Detta var intressant att göra och smakade jättegott! Hade nog varit godare om man minst dubblade ingredienserna! Vore gott om det smakade mer. Långt ifrån all potatis fick någon smak alls.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0