Pizzasnurror

 
 
 
Dess gjorde jag för ett tag sen när vi skulle äta soppa. Perfekt tillbehör till. Dessutom blev det så många så det finns massor i kylen. Bra att ha till mellis, bufféliknande rätter eller till fler soppor :) Bilderna blev inte så bra, men goda blev de :)
 
 
Det här receptet är delvis taget från Leila Lindholms kokbok One more slice :)
 
Först börjar man med pizzadeg. Jag brukar ofta använda mig av den som finns i början av Leilas kokbok. Orkar man inte göra egen finns det att köpa färdig.
 
Sätt ugnen på 250grader.
 
Vi använde överbliven tomatsås som vi haft till pizza veckan innan, så det tyckte vi passade bra. Vi blandade med oregano och vitlök, samt 100g smör.
 
Kavla ut degen tunt och så stort det går. Bred över kryddsmöret över hela. Riv parmesanost över.
 
Rulla ihop degen till en så tajt rulle som möjligt. Skär den sedan i tunna skivor, precis som när man bakar bullar. Lägg de färdigskivade pizzabullarna på en plåt med bakplåtspapper.
 
Grädda snurrorna gyllene i mitten av ugnen i cirka 10 minuter. Låt de svalna lite innan de äts! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0