Lasange med svarta oliver och mozzarella

 
 
 
Sötnosen ville va med på bild när jag fotade maten;)
 
 
 
4 portioner
 

Lasangeplattor
20 svarta oliver, utan kärnor
500g krossade tomater
2 dl créme fraiche
3 msk basilika
1 tsk salt
1 krm nymalen svartpeppar
150g mozzarella
Champinjoner
 
1. Sätt ugnen på 225°C. Skär oliverna i bitar och blanda dem med tomaterna, créme fraichen och kryddorna.
 
2. Skiva mozzarellan och champinjonerna. Lägg lite av såsen i botten på en ugnssäker form. Varva lasangeplattorna med resten av såsen. Varva också med champinjoner. Avsluta med sås och mozzarella.
 
3. Grädda mitt i ugnen under cirka 20 minuter. Servera lasangen med någon form av sallad.
 
- Den här lasangen var speciell. Väldigt mycket tomatsmak. Intensiv smak. Var god, men det är viktigt med någon form av sallad till som bryter smakerna lite. Annars rolig variant av vegetarisk lasange.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0