Amerikanska pannkakor!

Vi testade på att göra Amerikanska pannkakor för ett tag sen. Vi trodde det skulle vara det bästa vi ätit i pannkaksväg. Men njaaa nää hmm.. Inte alls som vi tänkt. Missta mig rätt. Alltså det var kul att testa och smaka, men vanliga hederliga pannkakor och plättar är mycket mycket mycket bättre! Men testa ni och se vad ni tycker :) Tyckte dessa var mycket godare dagen efter. Kan tänka mig att de är perfekta när man fått barn och ska fixa massäck. Perfekta för barnen att hålla i och de är lättare att hantera än vanliga pannkakor, då de är tjockare och mer stabila.
 
 
 
 
 
 
 
 4 portioner
 
1ägg
2dl filmjölk
3dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 msk socker
1/2 tsk salt
1 msk smör
 
Till servering:
Djupfrysta sockrade hallon
Rivet limeskal
 
1. Vispa samman ägg och filmjölk. Blanda i mjöl, bakpulver, socker och salt till en slät smet. Vispa ner matfettet.
 
2. Hetta upp en liten stekpanna eller plättlägg. Smörj med lite matfett. Klicka ut smeten i pannan. Grädda tjocka pannkakor eller plättar på svag värme. Servera dem med djupfrysta sockrade hallon och rivet limeskal.
 
- De sockrade hallonen med limeskal, var jättegoda att ha på. Vi använde även björnbär på samma sätt. Som tillbehör hade vi också sylt. Goda, men inte alls samma som vanliga pannkakor.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0