Paj och grönsaksstavar

 
 
 
Vi gjorde paj förra veckan och hade grönsaksstavar till. Tänker inte ge er receptet, för det var nog konstigaste receptet någonsin. Däremot så vill jag ge er lite tips! Vi testade att använda smördeg i botten på pajen, istället för att göra egen. Var intressant och gick snabbare. Hemmagjord är godast, men behöver man den där extra tiden, då är smördeg smidigt! I hade vi vitkål, keso, salt, peppar och cayenne. Även riven ost, ägg och grädde. Tyckte denna blev alldeles för stark, trots att det inte alls var mycket cayenne. Men kan ha varit för att jag var sjuk när den gjordes och känslig för mat över huvud taget.
 
Till pajen är det gott med sallad! Vi gjorde stavar av gurka och morötter! Till den här pajen var det gott med turkisk yoghurt till, som bryter av det starka. Eller varför inte mjölk att dricka till maten!
 
Pajer är jättesmidigt och blir oftast jättegott! Denna var inte överst på listan, men helt okej ändå :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0