Fruktig tomatsalsa

Blurrig bild, men det gör ingenting! När jag var hos min mormor sist så blev vi bjudna på en rätt som var jättegod, men bäst var nog salsan som var till själva rätten. Fastnade så för den, var bara tvungen att skriva ner receptet innan jag åkte hem. Den är från Linas matkasse. Hur gott som helst och funkar till många olika rätter skulle jag tro. Vi åt den till kyckling och ungsrostad potatis, samt sallad. Testa den vettja!!
 
Finhacka 1 rödlök och 2 tomater. Blanda lök och tomater med 1 vitlöksklyfta (pressad), 3 msk mango chutney och 2 msk olja. Krydda med 1 tsk curry, 1/2 tsk salt och 1 krm svartpeppar.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0