Ryggbiff, klyftisar, bea och sallad







Extremt god och fin mat:)

Innan ryggbiffen är klar för att tillagas, skar vi bort lite fett på den. Sedan kryddade vi med salt och peppar, så att man gnuggar in det lite i köttet. Sedan fick köttet stekas i stekpanna en stund, för att få fin yta. Efter detta var köttet färdigt för att läggas in i ugnen. Vi använde oss av en stektermometer, för att ha koll på när köttet var färdigt. När köttet sedan nått ungefär 60 grader, tog vi ut den. Efter det la vi in köttet i aluminiumfolie ett tag innan vi skar det i bitar.

Vi åt detta med bearnaise sås, sallad med gurka, rödlök, majs, fetaost, paprika och baby spenat. Mumma:)


Kommentarer
william

mums:D



Och säg gärna vad du tycker om mina "Danceing in the dark" Modellbilder som jag har tagit på Louise:D

2012-03-07 @ 19:20:24
URL: http://funnyones.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0