Svamplasange med spenat







1 paket fryst hackad bladspenat
300 g färsk svamp
2 pressade vitlöksklyftor
1 1/2 tsk salt
2 krm svartpeppar
2 palsternackor
1/2 dl vetemjöl
1 liter mjölk
2 dl riven ost
1 tsk salt
1krm svartpeppar
Cirka 10 lasangeplattor

  • Tina spenaten och krama ur överflödigt vatten. Skiva och fräs svampen i smör. Tillsätt spenat och vitlök. Salta och peppra.
  • Skala och skär palsternackor i bitar. Koka bitarna mjuka i saltat vatten. Blanda ner dem i spenaten.
  • Blanda mjöl och mjölk i en kastrull, koka upp under omrörning. Rör i ost, salt och peppar.
  • Varva spenat och svamp med ostsås och lasangeplattor. Häll sås överst. Toppa med riven ost. Ställ in i ugnen i 200 grader, cirka 45 minuter. Servera med sallad.

- Jag som inte är så jätteförtjust i svamp, tyckte detta var gott. Blev riktigt krämig och god:) I sommar måste jag testa smörstekta kantareller. Alla säger att det är så gott!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0