Vaniljmuffins med mascarponetopping

 
De här muffinsarna gjorde Linn när hon var här :) Hon älskar muffins och har tjatat om att baka sen flera veckor innan hon kom till mig ;)  Så nu fick hon äntligen baka med mig :)
 
 
 
8 stora
 
1 3/4 vetemjöl
1 krm salt
1/2 tsk bikarbonat
1 dl strösocker
100g smör
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
 
mascarponetopping
 
1 ägg
1 dl florsocker
125g mascarponeost
1 msk kakaopulver
 
Toppingen:
 

Dela ägget i vita och gula. Vispa gulan och florsocker vitt och pösigt med en elvisp. Blanda i mascarpone och kakao och rör om ordentligt. Vispa äggvitan till hårt skum och vänd försiktigt ner det i smeten. Låt vila i kylskåp i minst 30 minuter.
 
Spritsa eller klicka ut toppingen på muffinsarna. Färdiga att ätas :)
 
-Goda och fina. Speciellt toppingen var bäst. Blir härlig konsistens med mascarpone och lätt att jobba med :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0