Sweetie



Den här frukten såg jag och Alfred för ett tag sen när vi var och handlade. Den hade så sött namn, så vi var bara tvugna att smaka den :) Blev varsin halva till frukost. Den var dock inte så god som vi trodde den skulle vara. En besvikelse faktiskt. Inte värd namnet heller tycker jag, men men! Nu har vi testat i alla fall :) Vågar man inte det, får man inte reda på något om det heller, så var väl tur vi gjorde det ändå.

Sweetie är en hybrid/korsning mellan grapefrukt och pomelo tillhörande släkte citrus i familj vinruteväxter. Det är en ny citrusfrukt, som kommer från Israel.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0