Snabb hallonglass - Alla hjärtans dag efterrätt







2 portioner


2dl creme fraiche
2dl vispgrädde
Socker efter behov
Hallon efter smak och behov.

Lägg de halvtinade hallonen i en blender. Tillsätt creme fraiche och kör någon sekund. Tillsätt sedan grädden i fin stråle och kör till en krämig glass. Servera genast i kylda glas med några hallon som dekoration.

-Riktigt god efterrätt, som dessutom ser väldigt fin ut i de kylda glasen. Kommer garanterat att göras fler gånger. Löjligt lätt att göra. Mumma:) De här åt vi på alla hjärtans dag. Passade verkligen:) Vi tog chokladen Alfred hade köpt till mig och dekorerade med, samt godisen jag hade köpt till Alfred:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0