Hemmagjord müsli :)






Förvara müslin i en fin burk, blir så mycket roligare:) Den här burken fick jag från blodgivningen. De hade sånna ståendes där som man fick ta om man ville. Perfekt tänkte jag och nu fick jag användning för den:)







Cirka 1 1/2 liter

1/2 dl mandelspån
5dl rågflingor
2dl kokosflingor
2dl quinoapuffar
1dl linfrön
2dl solroskärnor
1/2 dl torkade bananchips
2  1/2 dl bär av olika slag (vi hade tranbär, russin, blåbär, aprikos och körsbär)
1 msk äppeljuice
1 msk smör/rapsolja
1 msk flytande honung
Branflakes


Sätt ugnen på 175°. Blanda mandelspån, rågflingor, kokos, quinoapuffar, linfrö och solroskärnor i en bunke. Tillsätt smör och rapsolja, äppeljuice och honung. Blanda ihop allt väl. Fördela müslin på två plåtar. Rosta i omgångar i mitten av ugnen 15-20 minuter tills den fått fin färg. Vänd runt flera gånger, framförallt mot slutet. Låt kallna. Blanda ner bären och bananchipsen. Häll i lite branflakes. Förvara i burk med tättslutande lock.

-Är så glad för att vi gjorde egen müsli. så otroligt mycket godare än de man köper. Tror jag aldrig mer kommer köpa färdig igen. Mums! Går att variera på så många olika sätt. Speciellt i de olika Ica affärerna finns det hyllor med massor med goda ingredienser till för endast müsli, en succé tycker jag:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0