Kycklingpyttipanna och sallad:)









Lika mycket som jag tycker om att göra mat från grunden och så vidare, kan jag lika mycket tycka om att ibland köpa färdiga saker. Den här kycklingpytipannan är köpt från Ikeas lilla shop utanför kassorna på Ikea. Där har dem lite smått och gott, som är typiskt svenskt. Sill, knäckemackor, kaviar. Men de har även andra saker som choklad, kakor, te, kaffe, pyttipanna med mera där. Vi har aldrig köpt något därifrån förut, så när vi var på Ikea igår, så köpte vi lite saker därifrån. Blev lite olika sillburkar till Alfred, både mörk och ljus choklad att göra julgodis med, rösi och kycklingpyttipanna:) Vi piffade upp den här färdigköpta rätten med en sallad:) Vi gjorde en balsamico dressing till salladen. Är riktigt gott med det:) Men inte allt för ofta kan jag tycka.

Du gör så här:

Gör en sallad på vilka ingredienser man vill. Gör sen en balsamico dressing genom att blanda: 4 msk olja, 2-3 msk balsamvinäger, salt och peppar att smaka av med, ha i lite socker för att dra fram smak ur speciellt tomaterna.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0