v.18

Oj jösses vad mycket kan hända bara på någon dag. Vända upp och ner på tillvaron sådär och sedan vända det tillbaka till det normala igen. Inte hänt något hemskt så, även om jag vet att det lät lite så kanske i  och med hur jag skrev, haha! Dagarna har i alla fall sett ut lite så här:
 
Valborg: Började tidigt med att göra iordning oss. Bunkra väskor med alkohol för att inta Gubbholmen för härligt häng där med massor av studenter. Underbart var det. Blev en lååång dag som resulterade i världens bakfylla dagen efter. Om den var värd det? JA, eller nja, eller jo. Helt klart värt festandet på Valborg men hade det varit resultatet från en annan fest då hade jag nog blivit nykterist, haha! Så dåligt som jag mådde var nog jäkligt länge sen faktiskt. Dagarna i mellan innan helgen spenderades med plugg av B-uppsats, PM och PPU. Massor med olika uppgifter igång samtidigt. I fredags kom min syster Linn och hennes pojkvän :) Tycker det är jättekul att få gäster! Blir intensivt men det är det värt. Vi åt jättegod mat, hade myskväll med film, har även vart på stan en sväng och även hunnit grilla och spela spel och "festa" lite. Blev inte så jättemycket för min del om man tänker på tidigare i veckan.
 
Den händelsen som vände upp och ner på vår tillvaro lite var att vi råkade sätta på en platta så att det blev torrkokning av en kastrull som stod på plattan med lite rester i. Detta hände på kvällen och Alfred vaknade av att det är rök i hela lägenheten. Förstår inte att brandvarnarna inte funkade.. Får verkligen kolla dem! I sånna lägen ska de ju funka! Resultatet av torrkokningen var att det luktat rök hemma också. På ALLT vi äger. Fick köpa massor med spray som ska ta bort sådan lukt, även fått vädra hela dagar, vilket gjort att det varit svinkallt hemma. Men nu efter snart en vecka känns det som att det blivit mycket mycket bättre. Har haft skålar med kaffe och ättika ståendes så det har också hjälpt. man känner av det ytterst lite nu, men det ska nog gå bort. Fick verkligen storstäda hela lägenheten alltså. Jösses. Kändes som vi skulle flytta. Fick ta alla textilier och tvätta dem. Allt från gardiner, gosedjur, jackor, handdukar, rubbet! Inte det som var i lådor då, men allt som var framme. Torkat väggarna med ajax, skrubbat golv och dörrar. Tur att vi gjorde det för hade vi inte det så hade det väl inte blivit så bra som det blivit på kort tid heller. Jag förvarnade gästerna som skulle komma också men de ville ändå komma. På eget bevåg sa jag;) Men de har inte tyckt att det varit alls jobbigt, som tur var. De första dagarna hade jag till och med svårt att andas här hemma. Är väldigt tacksam för att vi kom så lindrigt undan. Tänk, vi hade ju kunnat brinna inne om det varit något annat på plattan!
 
Bild på min syster Linn från i höstas:) Här hade hon ljust hår, vilket hon inte har nu. Nu har hon mörkare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0