2014 :)

Nu var det sjukt länge sen jag skrev. Jag vet att jag skriver det ofta, men har haft så mycket att göra. Har inte alls prioriterat bloggen. Valet att ha en blogg är ju för mig själv och egentligen inte för någon annan. Om någon skulle vilja läsa den, så visst får dem det. Men att ha press på sig att skriva varje dag för andra, det är inget jag strävar efter. Jag är en person som dag till dag prioriterar vad jag känner för att göra och liknande. En del saker är självklart uppstyrda, men lång ifrån allt. Förut stressade jag överallt och skulle göra si och så. Nu är det mer att jag är lyhörd för vad jag verkligen behöver och det passar mig perfekt. Nu är det nytt år också och har bestämt för mig själv att jag ska bli bättre på en del saker. En sak är att inte låta andra stjäla energi från mig och bli nedtryckt. På många olika sätt har jag blivit det under åren och jag känner att det får vara slut med det! Jag måste bli mer tuff, ta vara på mig själv och prioritera, prioritera, prioritera! Punkt slut! Känner mig redo :) Allt negativt som händer ska jag vända till min energi!
 
Jag ser mig själv som en väldigt snäll person, som vill alla väl, som ger andra utrymme och chans att vara sig själva. Ibland är jag nog för snäll och ger mer av mig själv än vad jag får av andra, men det är sån jag är. Jag känner mig som en mini kopia av min mormor på ett sätt, världens mest givmilda människa! Hon är en av mina idoler också!:) Mormor finns alltid där för alla, oavsett vad, sån är jag också! Mig kan man ringa oavsett om vi inte känner varandra så bra, jag finns där som en stöttande pelare, en egenskap som jag haft ända sen jag var liten. Ibland har det inte alltid varit positivt, jag har en förmåga att sätta andra i första hand istället för mig själv. Jag är inte alltid helt genomsnäll, jag har mina sidor jag också, precis som alla andra. En typiskt grej är att jag är en ängel om du är snäll mot mig, men beter du dig som skit, så kan du inte längre förvänta dig en ängel, jag är inte rädd att säga ifrån. Jag hatar orättvisa och människor som ser sig "högre" än andra. Många tror nog inte det om mig, att jag kan ha både de sidorna, både väldigt snäll, men väldigt bestämd och sträng också. Men det är så det är. Det är bara de som känner mig mest som känner hela mig och som vet detta. Mitt förtroende förtjänar man och har man gjort mig besviken och sårat mig så är det en lång väg tillbaka, men jag ger alltid personerna en chans att återställa det. Jag har många vänner och bekanta på ytan, men inte många som känner mig mer än bra. Det är nog en handfull personer som gör det, självklart är Alfred den som känner mig till 100% :) Mig kan man lära känna snabbt, om det klickar, men det kan också vara så att du knappt känner mig om det inte klickar, då kan det ta väldigt lång tid. Har bara skrivit en bråkdel här som är MIG, finns mängder med mer fakta. Det jag ville komma fram till är att jag är medveten om hur jag är, varit och antagligen kommer vara framåt, därför är det dags att ta mer kommando, våga vara jag fullt ut och inte bry sig om vad andra anser vara bra eller dåligt. Jag tänker leva mitt liv med Alfred, det bästa man kan ha! :) Ser positivt på framtiden och tror på att den kommer bli en underbar! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0