Hit och dit

Nä fy tusan vad länge sen det var jag skrev. Till mitt försvar så är det så att jag haft massssor att göra och tyvärr fått lägga bloggen åt sidan så länge. Men har saknat den som attan! Här är lite summering sedan sist!
 
Vi åkte till Skövde och stannade en vecka. Superskönt att komma iväg lite och dessutom träffa alla nära och kära! Hade velat stanna längre men var tvungen att åka tillbaka då vi började jobba. Vi hann med en del under vistelsen i Skövde. Exempelvis, fira Linn som fyllde 19, vara med på Annie och Ellens skolavslutning, prata om renoveringar av mormor och morfars hus (de ska förhoppningsvis göra nytt kök, byta tak osv), lunchat på underbara Mama Mia med Alfreds mamma och syster och mycket mycket mer!
 
Var toknervig inför att börja jobba. När jag är sådär nervös så fungerar ingenting. Benen är som spagetti och minnet är knasigt osv. Inget roligt att vara med om! Har jobbat två dygnspass den senaste veckan och det har gått väldigt bra! Typiskt mig att jag alltid ska tänka att världen går under så fort det ska hända något nytt. Får hoppas att det går bra resten av sommaren också:) Tycker det är jättekul att ha fått chansen att arbeta som personlig assistent i sommar:) Otrolgit glad över det:)
 
Var helt slut efter första dygnspasset. Är ju sån omställning för mig. Dels vara borta 24h och inte få sova i sin egna säng, men också av att det är jobb under ett helt dygn. Men det är mycket positivt med det också. Slipper att pendla tidiga mornar och sena kvällar, vilket jag är enormt glad över:) Har märkt att jag är väldigt tacksam över att få komma hem när jag varit borta ett helt dygn! :)
 
Jag och Leo chillar i morgonsolen på mormors trappa :)
 
Vi firade Linns födelsedag i förskott:) Hon bakade en underbart god cheesecake :) Kul att vi alla var samlade :)
 
Annie och Ellen var så söta och fina på skolavslutningen i Bergs kyrka! :) Efteråt åt vi somrig tårta med maräng och jordgubbar :)
 
Spenderades mycket tid i mormor och morfars underbara trädgård! Både jag, Alfred och Gaj var väldigt glada över det :) Den enda plats på jorden jag verkligen kan slappna av och luften där känns renare på något sätt än någon annanstans!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0