monday again

Bra start på måndag morgon med att flyga upp ur sängen, INTE!  Vaknade en halvtimma senare än planerat, paaaniiiik var ordet minst sagt! Både jag och Alfred frågade oss själva hur vi kunde missa väckarklockan?! Vi fick inget bra svar på det. Vi var antagligen alldeles för långt in i drömmarnas värld för att ens registrera att den ringde! Kan ha varit att vi kom i säng allt för sent och att vi flummade som tusan innan vi somnade. Vilket i sin tur resulterade i att vi var svintrötta när vi väl skulle upp. Som tur var har jag världens bästa sambo som erbjuder sig köra mig de få metrarna till skolan. Tack och bug för det! Det hjälpte något otroligt! Hann slänga i mig en knäckis med smör, men pålägg hann jag inte med. Vad knäppa mornarna kan se ut ibland! Detta hade aldrig hänt om jag bott hos mormor. Hon hade minsann fått upp mig tidigare, haha!
 
Med andan i halsen kom jag ändå fram till lektionen. Alfred skjutsade mig så det var ju inte därifrån jag fick flåset. Det var upp för alla jädrans mardrömstrappor som finns i skolan och som jag var tvungen att springa upp för just idag. Inte roligare heller när halsen är full av slem, usch fy och blä! Det var tungt helt enkelt efter en segdragen förkylning som inte gett sig helt än! Går upp och ner för dag till dag tycker jag.
 
Var en mycket intressant lektion i skolan idag, föreläsare från Arvika kommun som pratade om biståndsbedömning! Efter skolan var det bara att traska hemåt i slasken. Vilket inte heller var det lättaste. Väl hemma åt jag godaste lunchmaten, rester från igår. Det gjorde magen väldigt glad, den kurrade rejält innan. Nu ska jag ta mig en kopp te och bara slappa ett tag! Det behöver jag efter mardrömsmorgonen!
 
 
Inte bästa bilden. Men använde min nya väska för första gången idag! Jättefin är den :) Skitbra skolväska, stor och bra! Köpte ju en till som var lila, men den fick jag tyvärr lämna tillbaka. Otroligt dålig kvalité på och gick sönder lite här och var. Bytte den till en mindre beige väska, kombinerad mobilväska och plånbok. Riktigt söt. Inte vad jag var ute efter från början, men helt okej ändå!
 
 
Tur jag har den här svarta väskan som är stor och bra! Hoppas på att den inte går sönder bara!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0