lugnet

Skönt med en helg framför sig! Varit skola varje dag nu, så ska bli skönt med att bara göra som man själv känner. Blir lite bestämt, men ändå mycket utrymme för att ta det som det kommer också. Det gillar jag mycket.
 
Funderar på att slänga mig i sängen och läsa någon bok eller skriva dagbok. Det är något speciellt med det. Att i avslappnad miljö ägna sig åt en härlig bok eller skriva några rader i sin dagbok. Längtar tills det blir varmare. Sitta på något mysigt ställe, läsa böcker och smutta på rosé! Nu skulle det i så fall bli i en soffa, samtidigt som jag dricker te, vilket inte alls är fel det heller! Men nu får det inte bli något av det. Kanske imorgon eller så. Det är verkligen något jag längtar efter.
 
Något som jag får kraft av är att vara i en tyst miljö och bara supa in lugnet som kommer. Få kontakt med sig själv på ett sätt. Komma tillbaka till allt viktigt. En övning jag verkligen försöker ta mig tid till, speciellt om det är stressigt. Viktigt att göra det helt själv. Då blir det bäst. Kan vara i någon minut bara, behöve inte vara mycket. Eller några djupa andetag medan man blundar. Finns så många olika saker man skulle kunna göra. Gäller att komma på vad som är bäst för en själv.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0