Thoughts on a Wednesday

Det går inte en enda dag utan att jag tänker på orden: Allting kommer bli bra till slut, du ska se att allting ordnar sig. Tycker de hjälper mig igenom allt. Det som känns tungt idag kanske inte är det imorgon och så, men de orden är väldigt betydelsefulla för mig. För hur hemskt det känns en dag, så vet jag att det inte varar för evigt. Bara en bråkdel av hela livet. Kanske hoppet man klamrar sig fast vid många gånger också. Intressant det där hur man klarar sig igenom det som är tugnt i livet. Att vi alla är med om sånt någon gång, andra lite mer. Det fascinerar mig hela tiden hur stark jag egentligen är. Hur mycket jag varit med om. Många skulle inte ens tro på det jag har att berätta om det jag varit med om i mitt liv. Hur mycket lilla jag varit med om. Inte ens jag tror på det. Slutar aldrig förvånas. Men en sak är jag på det klara med. Det är att alla mina erfarenheter ska göra mig starkare och klokare. Att kunna finnas där för andra i framtiden med min vetskap om saker och ting. Säkert det som drivit mig till Socionomutbildningen dessutom. Häftigt livet är minsann!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0