sjukling

Varit sjuk idag också och hållt mig hemma. Inte lika hög feber idag som tur är. Igår var bedrövligt på det sättet. Har sovit stora delar av dagen idag. Kroppens sätt att få bort viruset antagligen. I stunder när jag känt mig alldeles för rastlös och stillsittande har jag försökt plocka lite och sådär. Men märker att kroppen inte är frisk än. Konstigt att varje gång man är sjuk så har jag skuldkänslor för det. Hemskt egentligen för det är ju alla från och till och jag skulle tycka andra var dumma som kände så. Man är väl mest hård mot sig själv antar jag.
 
Tankarna drar iväg ofta också. Att man inte hinner det man tänkt och massa sånt. Men vad fasen, livet är ju livet och alla är vi inte perfekta. Bättre att försöka njuta så mycket man kan istället och göra det bästa av det istället. Något av det värsta jag vet är att stressa och gillar inte heller när andra stressar. Känns så onödigt. Visst det finns måttliga mängder som är bra för en, men nu för tiden känns det som att de måttliga mängderna ökat något ofantligt och att var och en idag lider av det. Försöker så ofta jag kan därför att varva ner och inte försöka påverkas av andras stressiga energier osv. Man får hitta sina strategier för att klara av stress och liknande. Jag har mina som funkar för mig. Men bättre kan man ju alltid bli på allt, så är det ju! :)
 
 
Har myst med Gaj i soffan idag. Han är så söt när man verkligen märker att han tyr sig till en och vill att man klappar honom och så. Snuttekillen♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0