Påsken över för i år.

Påsken är över och vi är hemma i Karlstad igen. Har varit skönt med några dagar i Skövde och träffa all släkt! Träffade till och med släkt som man inte träffar varje gång man är i Skövde, så det var kul! :) Mina yngsta kusiner till exempel, jösses vad barn växer! Snabbt går det också.
 
Vi åt påskmat och  fick massvis med påskägg, 4 närmare bestämt. Har inte ens ätit upp ett enda påskägg än, alla ligger så fint och pryder vardagsrumsbordet. Känns som det aldrig kommer att ta slut. Tur vi är två här hemma som får dela påt;) Får jag gäster någon gång framåt kommer det inte bjudas på fika inte, eller jo i form av te/kaffe och godis! Hehe! Bättre blir det inte av att jag fick reklam från Ica Maxi där det står att "om du köper för 200kr får du köpa lösgodis för 10kr/kg!". Har aldrig sett att det varit så billigt! Men NEJ, vi ska inget ha!! Haha! Ibland får man hejda sig! Bara för att det är billigt behöver man ju faktiskt inte alltid köpa.
 
Har inte vant mig vid att det blir allt ljusare på dagarna heller. Kommit på mig själv många kvällar att jag tror att klockan är mindre än vad den är. Får sig en chock varje gång den faktiskt visar mer..Hoppas att jag kommer in i det snart! Dock är det skönt med ljuset, känner mig piggare och allt sånt i och med det! Dessutom börjar värmen komma och snön sakta smälta, så det ska nog minsann bli vår snart här också! :) På fredag ska vi grilla med lite vänner, så det ser jag fram emot! Är vädret som idag så blir det ju perfa :)
 
Ville var jätteglad att se oss trots att vi inte var ifrån varandra så många dagar. Det jag älskar med djur är att de alltid visar sån kärlek. De blir alltid glada när man kommer och "ledsna" när man går. Man känner sig så uppskattad av djur! :) På ett helt annat sätt ofta än med människor.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0