Ännu en helg har gått

Swisch sa det så var även denna helg snart slut. Hänt massor! I fredags var jag först och klippte mig. Nästan 20cm klippte jag bort från håret. Nu i slutet hade jag väldigt långt hår. Kan inte fatta själv att det blivit så långt. Hade en jättebra frisör. Tänker fortsättningsvis klippa mig hos henne! Så trevlig och så duktig! Klippte mig på Självfallets salong på Norrstrand :) Känns jättefräscht med min nya frisyr! Dock lite tomt. Men det vänjer jag mig säkert vid. Kul att jag vågade :)
 
 
Senare på kvällen var det dags för fest hos Johanna! Var hur roligt som helst. Verkligen lyckat! Jag bakade kolasnittar och blåbärskakor och hade med! Det var uppskattat av många:) Kul med sån respons!
 
Fredagskvällen slutade inte så värst roligt. Kom hem från stan på natten och skulle precis gå in till oss när vi ser en kille står och sparkar på en bil. Först trodde vi det var våran, så reaktionen blev att vi skrek på honom och frågade va fan han höll på med. Han blev rädd och sprang därifrån. Alfred sprang efter. Alfred konfronterade honom och frågade varför han gjorde som han gjorde. Killen var väldigt full och slog Alfred rakt över käkbenet så han föll till marken. Alfred slår aldrig första slaget på någon, men när någon gör så hamnar han självklart i försvar, så han slog tillbaka. Efter alla om och men  försökte jag hela tiden ringa Alfred och till slut svarar han. Jag känner honom så väl, så jag fattar direkt att något hänt. Jag lägger på och ringer polisen direkt. Berättar om bilen och om Alfred. Alfred går hemåt och ringer samtidigt en polis själv. Inom 5 minuter är de hos oss. Vi pekar ut bilen killen hade sparkat på, de tar kort på både den och på Alfreds ansikte. Ansiktet är svullet. Vi får sen sätta oss i polisbilen och göra en anmälan, de får våra namn och vi berättar allt vi vet om det som just hänt.
 
Känns bra att polisen kom och att de tog det på allvar och kom så snabbt. Har aldrig varit så full med adrenalin som då. Kändes som jag från att vara alkoholpåverkad och trött, helt plötsligt blev spiknykter och pigg som bara den. Aldrig roligt när sånt här händer. Men polisen sa att det är bra att vi har sånt civilkurage som säger till folk när de gör fel! Att den killen sen slog Alfred, det var otroligt tråkigt och olyckligt. Får bara hoppas på att killen mår jäkligt dåligt över det.
 
 
Resten av helgen har varit bra. Igår var jag först hemma med Alfred och tog det lugnt. Sen senare åkte Alfred iväg på tacksittning och jag träffade massvis med vänner och åt på Kebab House. 12 stycken va vi:) Trevligt! Kvällen slutade med att Alfred kom hem och vi kollade på film! Snow white and the huntsmen. Jättebra var den:)
 
Idag har vi spenderat söndagen med att ta en långpromenad. Det var inte bästa vädret, men ändå skönt med frisk luft. Har även fixat och donat hemma. Senare sen ska vi hem till Johanna för spelkväll :) Ska bli otroligt trevligt! Längtar! Lite vin tar vi nog med oss också:) Innan dess ska vi äta lite och göra iordning oss. Känner att jag behöver en varm dusch först och främst! Hoppas ni också har en bra Söndag :)
 
En del av  bilderna nedan är från Instagram. Ni som följer mig där, har redan sett dom :)
Hklaar heter jag där :)
 
 
En del av presenterna Tina fick av mig :)
 
Den fina lådan Tina fick :)
 
Alfred och Frida på utsiktsplatsen i Skövde :)♥
 
 
Leo sötnosen :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0