sjukis

Sjukling fortfarande:( Kunde inte somna inatt för min hosta var så hemsk. Och var det inte hosta så var jag alldeles för torr i munnen. Kunde inte få igång salivproduktionen i munnen. Försökte med allt. Dricka vatten, te, proviva, äta, bita mig i tungan och allt möjligt. Gick inte helt enkelt! Somnde av utmattning 6.30 imorse. Sen sov jag konstant till 15. Var verkligen behövligt. Så sömn fick jag till slut, men hade migrän när jag vaknade och feber. Så nu den korta tiden jag varit vaken, har jag bra legat i soffan och kikat på tv och datorn. Lär inte hända så mycket mer idag. Kanske plocka iordning lite och göra något att äta. Känner tyvärr däremot inte så mycket smaker. Men lite i alla fall. Blir nog en ostpaj med matig sallad sen. Lätt att göra och sköter sig självt i ugnen. För äta måste jag ju oavsett om jag vill eller inte. + att Alfred såklart behöver mat. Men mest måste jag bara vara. Inte gå utanför dörren. Bara bli frisk. Annars kan vi nog inte åka till Skövde i veckan som det är tänkt. Hoppas innerligt att jag hinner bli frisk.
 
 
Blir mycket pillande på mobilen nu, mer än vanligt, speciellt när man är sjuk och ligger mestadels i soffan eller sängen. Tänkt vad mycket man kan göra med mobilerna nu för tiden. Låter som jag är gammal, haha! Men det är fascinerande faktiskt. När jag var liten kunde man ju bara smsa och ringa och spela snake. Nu kan man läsa tidningar, ta kort, spela spel och allt möjligt! Tänk hur det ser ut om tio år. Nästan så man inte vågar tänka på det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0