Mitt hår.

Min nya frisyr har jag mer och mer vant mig vid. Känns bra det, så man inte går och grubblar på det i evigheter. Jag har genom åren haft väldigt olika frisyrer. Någon gång vore det roligt att samla massvis med bilder och ställa brevid varandra, så man verkligen ser hur olika det har varit. Olika färger, frisyrer och längder osv. Nu under några år så har jag haft min egna hårfärg, endast inslag med ljusare slingor, men inte så mycket skillnad. Trivs med att inte behöva färga håret ständigt. Kommer ihåg hur omständigt det var, var eviga månad behöva färga. Är ju mest naturligt också med sin egna hårfärg. Min egna hårfärg brukar jag kalla guldblond, skimrar lite i guld när ljuset faller på. Innan jag klippte mig hade jag väldigt långt hår. Längsta på väldigt länge. Men till slut blev det så slitet och jag kände för något helt nytt, så nu fick det bli att byta helt. Så klippte av säkert 15-20cm. Frisören sa att det låg en hel peruk på golvet, haha! Vad skönt det är från att gå från att känna att man vill raka av sig håret, för att det är så slitet, till att klippa sig och känna att det är så fräscht! Jag har väldigt bra hårkvalité och kan vänta otroligt länge innan jag klipper mig, men såklart tar ju det slut och jag verkligen nästan desperat måste klippa mig. Men när jag säger att jag har slitet hår så fnyser andra och säger att det inte är sant. För det varken känns om man tar på det och eller ser det med synen. Även om det är pirrigt att klippa sig och speciellt ny frisyr, så är det ju faktiskt bara hår. Visst kanske man blir ledsen om det blir förjävligt resultat. Men jag känner mig nöjd med mitt hår i alla fall! Nu när jag ser bilder på mitt långa hår så är det ju klart att jag saknar det, men är ändå skönt med kortare hår. Inte fastna med det långa överallt.
 
Långa håret!
 
Korta håret :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0