You can´t judge my choices without knowing my reasons

Vilket väder det varit idag. Helt tvärtom emot vad det varit den senaste veckan. Men nästan lite skönt. Inte behöva känna att man smälter bort av värmen varje dag. Det nämsta jag kommer idag är väl värmen från ugnen. Annars har jag nästan varit frusen hela tiden. Tror det får bli en kopp te och film eller något sen. Mysväder är det allt! :)

Eller kanske skulle fortsätta läsa boken jag började på igår, Mia Skäringers bok Avig Maria. Gillar att läsa hennes böcker. Känner igen mig mycket i henne. Vi har helt olika liv, men kan ändå sätta mig in i hennes tankar och i hur hon skriver. Sånt fastnar jag mycket för när jag läser böcker. Hon får en att tänka lite extra på saker och ting. Den här boken är inte riktigt likadant skriven som hennes förra bok Dyngkåt och hur helig som helst. Den förra skrattade jag hela tiden till när jag läste, ofta så att jag till och med grät. Den här är än så länge lite mer allvarsam och mer djupare tankar. Men jag gillar både och, så för mig gör det ingenting. Detta är ett stycke från hennes bok som jag tycker stämmer en del på mig själv:

" Jag tror på förlåtelse. Jag tror att kärlek är svaret på det mesta. Att igenkänning och humor ofta är det som förlöser oss. Och när du skrattar känner jag mig inte ensam för jag ser att du är som jag. Jag älskar det som är roligt och sorgligt. Fult och fint. Jag tänker aldrig välja. Ofta har jag blivit kallad överkänslig. Men tänk om det är den som kallat mig så som faktiskt är underkänslig?"


Även:

" Och kom ihåg: jag är ingen psykolog, jag har fullt upp med mig själv. Så vänta dig inga klokheter och tips, jag är bara jag."

Hon skriver så mycket bra grejer, som man verkligen kan tänka djupare på. Som har budskap! Love Mia Skäringer :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0