.

Vilka dagar det varit både igår och idag. Igår var jag och Alfred som två duracellkaniner och städade så gott som hela lägenheten, restrerande blir idag. Vi var så otroligt duktiga! Vad skönt det var efteråt också, allt rent och härligt:) Tvätta hann vi med också! Vad effektivt det är när man gör en lista som man kan gå efter och bara bocka av efter man gjort något av det. Hann till och med söka tre jobb inför sommaren igår. Kände det var lite sent ute, men har ju inte sökt så mycket jobb i år, så jag gjorde ett försök i alla fall. Ansökningsdatumet hade inte gått ut än, så på det sättet var jag ju inte för sent ute ändå. Spännande och se om det blir något med dem eller inte:) Får helt enkelt hålla tummarna och se hur det går. Vore ju skönt att ha något jobb i sommar och få in lite pengar i kassan. Samtidigt som det vore skönt att bara vara också och "ta igen" sig efter den påfrestande hösten och våren. Men jag tänker tänka positivt, så går det säkert bra. Annars får jag ta i tu med det då, när och om något händer.





Vet ni vad det här är? Jo det ska jag berätta för er ;) Såg sånna här första gången hos min mamma. Det är små mini bollar och när man lägger dem i en vas eller något liknande och fyller på vatten så växer dem sig stora:) Väldigt fascinerande. Jag köpte sånna i vita och blåa. Har även nu beställt rosa och lila också. De passar jättebra att ha till exempelvis Orkideér , så behöver man inte tänka på när man ska vattna lika ofta, utan det ser man på bollarna. När de blir mindre, är det bara att fylla på igen så blir dem större. Fina att ha bara som dekorationer också :) På de här bilderna är dem små, men nu har de blivit stora. När jag får hem de andra, ska jag ta kort och visa er hur det färdiga resultatet ser ut :) Hoppas jag får hem dem imorgon:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0