Tisdag

Har inte skrivit sen i torsdags. Verkligen bevis på att jag haft alldeles för mycket att göra. Inte tagit det lugnt en endaste stund. Så det måste jag planera in snart. Får bli ikväll eller imorgon och bara ta det lugnt utan något planerat. Helgen har varit helt sjuk egentligen med planer hit och dit. I fredags städade jag och Alfred, handlade lite, tränade, tog en tur till Ikea, bakade paj och bjöd Helena och Johanna på den. Efter det avslutades kvällen med mat på Bunkern. Var ungefär 13pers från klassen där och sen någras respektive. Var riktigt trevligt att träffas och umgås med alla. Inte allt för ofta man gör det. På lördagen kom Linnéa, jag slog in hennes presenter, hon öppnade dem, vi fikade, jag bakade kakor som Moa beställde från mig, vi fixade mat vi skulle ha med oss till Moas födelsedagsfest, tog varsin tequilashot och sen bar det iväg till Moa. Var en riktigt trevlig kväll och än en gång var det många från klassen där. Var ungefär 20 stycken där allt som allt, så det var kul att det blev så lyckat. Kvällen slutade på Campus där det var soffbränning med poliser lite varstans.




Linnéas presenter :)



20 år fyller lilltösen imorgon. Kommer ihåg när hon var 12/13 år. tänk vad tiden går fort.


På söndagen var vi alla lite smått bakis. Blev en lyxfrukost med pannkakor som Alfred gjorde till oss. Både jag, Alfred och Linnéa satt på rad och åt samtidigt som vi kollade på film. Det blev att se John Carter. En riktigt jäkla bra film. Men lång var den. Men de gjorde inget, eftersom den va såå bra! Hoppas på att det kommer en tvåa. När vi vaknat till lite och blivit mer människor igen gjorde vi iordning oss för en tur ner till Välsviken. Linnéa har ju inte sett butikerna där, så vi visade henne. Hon hittade en skinnjacka och ett par leggings, jag köpte också ett par leggings :) Alltid bra att ha :) På kvällen blev det hemmagjord pizza och promenad ute i det fina väret. Hämtade även grejerna som vi lämnade på festen dagen innan. Härligt att träffa Helena, Moa och Johanna. Speciellt att se att de var lika trötta som vi efter gårdagen;)

Igår åkte Linnéa hem. Lite tråkigt faktiskt. Alltid kul att ha släkten här. Får trösta mig med att vi åker mot Skövde inom en snar framtid. Då ska jag verkligen njuta av att få träffa alla nära och kära :)♥ Resten av hela dagen spenderade jag med näsan i boken. Blev ju inget läsande i helgen, så tog igen det igår. Tog pauser för mat och sådär. Gjorde ingenting att jag läste hela dagen. Boken var trots allt riktigt bra. Förvånansvärt bra. Sociologi 2.0, har ni inte läst den så gör det.




Innan festen hos Moa delade vi på en flaska mousserande vin. Mumma :)


Idag vaknade jag och åt frukost i lugn och ro, slog på tv:n och kollade lite på prinsessan Estelles dop. Så fint det var :) Ringde mormor för att berätta det, men de satt redan bänkade och kollade. Visste faktiskt inte att de va så intresserade av det, eftersom de ursprungligen är från Finland och så, men kanske är för att de själva inte har några kungligheter i Finland. Jag kollade tyvärr inte hela tiden, var tvungen att cykla iväg till skolan för seminarium (IGEN). Tar aldrig slut på dem. Var nog det tråkigaste seminariumet vi haft, gav ingenting :( På vägen hem från skolan träffade jag Moa och Johanna. De hade sitt seminarium tidigare på dagen så jag hade inte träffat dem innan. Blev helt paff när jag såg Johanna stödja sig på kryckor. Stackarn hade stukat foten. Vårdcentralen sa att hon skulle åka till sjukhuset. De hade ringt taxi, för att ens kunna komma dit. Jag sa att de skulle ha ringt mig eller Alfred, så hade vi kunnat skjutsa dem. Så det hoppas jag alla som känner mig vet, att är det något är det bara att ringa. Jag stöter inte bort någon. Kan jag hjälpa så gör jag det!

När de hade hoppat in i taxin, gick jag till Pressbyrån för att hämta ut paket. Har beställt lite presenter till min syster Linn som fyller år i juni :) Kom på nu att jag inte öppnat det än, så det ska jag göra nu :) Får hoppas att allt jag beställde fanns med :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0