Thoughts

Ord kan inte beskriva hur mycket jag älskar de personerna jag älskar här i livet. Att älska någon/något är så fint, det måste man ta vara på. Inget man slänger bort eller använder allt för lättvindigt. Kärlek är bra, jävligt bra rent ut sagt och kan visa sig i oändligt många former. Att inte använda det för lättvindigt enligt mig, är för att det lätt kan bidra till andra känslor. Tyvärr ofta känslor som ger en det motsatta än kärlek. Man kan gilla människor, men att älska någon det ger en större dimension till det. Älskar man någon, ger man inte upp den personen. Tror även man kan älska personer, men sen kan man också ÄLSKA personer. Finns skillnad där också. Just idag, i denna stund, tänker jag på de personer som jag verkligen ÄLSKAR av hela mitt hjärta och skulle kunna göra så gott som allt för. Att visa känslor tycker jag är något som är viktigt också och är en sak som jag vill lära vidare till mina framtida barn. Det ska man kunna göra oavsett om man är tjej eller kille. Visa känslor för andra, men lika viktigt för sig själv, hur känner jag själv? Att lyssna på sitt hjärta och magkänsla.



Kommentarer
Carro

Fina och kloka ord från en fin och klok tjej :) <3

2012-03-09 @ 22:40:37
URL: http://amillionthoughts.blogg.se/
Hanna

Naaw, sötnos. Ibland kommer det allt lite snilleblixtar;)<3

2012-03-10 @ 15:05:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0