Life

Ibland behöver man gå in på djupet varför saker och ting händer och sker. Tror det är viktigt att ha en dialog med sitt inre. Speciellt för att kunna förstå sig själv bättre men också andra. Det är en sak som jag är väldigt bra på, att vara uppmärksam på sånt. I och med det känner jag att jag har en annan syn på mig själv, men också andra i min närhet. Vad viktigt det är, både i bra samt sämre stunder och händelser! Man tror inte det, men så är det faktiskt.

Allt som händer tror jag händer av en anledning, gäller bara ibland att komma på varför,vilket man nästan kanske aldrig gör. Går bara att spekulera över det. Är man med om sämre saker i livet, som inte alls varit roligt att vara med om ,kan man försöka vända det positivt och se det som en lärdom, eller att du blir rikare av det. Allt vi är med om är trots allt erfarenheter. Erfarenheter som packas i våra individuella ryggsäckar. Jag har varit med om sjuhelsickes massa mycket på mina unga 21år, mycket mer än kanske personer i samma ålder som mig. Känner mig nästan lite gammal ibland när jag tänker på det. Men det har gett mig så mycket. Visst, jag kanske har fått växa upp tidigare än många andra och sådär, men det är sånt som gjort mig till den jag är. Jag är en människa som inte vill något hellre än att hjälpa andra, det är då jag mår som bäst. Tyvärr kanske jag är en av de sämsta på att rå om mig själv, men vi alla har saker man måste jobba med. Jag tror i alla fall att oavsett vem man är och vilka egenskaper man besitter, så är det bra att "Look at the sunny side of everything". Vi vinner så mycket av att vara poisitiva i vårat tänkande och förlorar så mycket mer om man gör tvärtom och tänker negativt. Sen är man ju mänsklig och därför är det ju bra att balansera det där ibland. För det är inte alltid det går. Men att ha det i åtanke, att ibland kanske det är jag själv som orsaken till att saker och ting är som det är. Och att det är bara jag själv som kan ta mig ur det. Man kan få hjälp av andra, men det är man själv som måste ta det största steget så att en förändring kan ske.



Gäller att älska livet oavsett upp och nergångar. Vi blir rikare av allt vi är med om genom erfarenheter. Ibland när allt är sådär jobbigt så man verkligen inte orkar med vissa saker, försöker jag tänka att livet är en jävligt dålig komedi. Hjälper rätt ofta faktiskt. I alla fall hjälper det så att man börjar skratta lite:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0