En alldeles, alldeles underbar dag :)

Full rulle, hurtbulle. Japp, hela dagen har gått i ett, från början till slut. Städat, tvättat, diskat, lagat mat+efterrätt, haft gäster här, haft det mysigt, pratat med syrran i över 1 timma i telefon, smidit planer inför framtiden med mera.

Idag städade vi rejält här hemma. Behövdes och gudars så skönt det känns när det är gjort. Efter det kom Jenny och Viktoria hit:) Vi har börjat med "halv 8 hos mig" liknande, fast vi kallar det, klockan 18 hos oss, typ. Så under några gånger framöver ska i alla fall jag, Alfred, Viktoria och Jenny göra det:) Vi har sagt att alla ska hålla i var sin gång och att man då får välja om man vill göra en förrätt och huvudrätt eller en huvudrätt och efterrätt. Jag gjorde huvudrätt och efterrätt idag. Det blev Fläskkarré med belugalinsallad, klyftisar och chilicréme fraiche till huvudrätt och Key lime pie med grädde till efterrätt. Bilder och recept kommer upp på matbloggen:) Var en riktigt trevlig kväll. Ser redan fram emot att få åka till någon av de andra och att då bli bjuden på mat:) Tyckte det jag bjöd på idag blev riktigt gott, tror gästerna var riktigt nöjda också:) Vi har redan planerat inför påsken och så också, så det ska bli jättekul:) Då ska vi äta lite påskmat tänkte vi. Även lite påskägg och sådär:) Hihi :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0