Very good day:)

Har varit en bra dag:) Tog som vanligt en långpromenad på mer än en timma ute i det härliga vädret! Gäller att passa på medan det är fint. Som tur var gjorde vi det på dagen, när den stora härliga solen sken. Nu är det ju hemsk dimma ute:( Tur att jag inte ska ut med Gaj än på ett tag. Sitter härligt nerkrupen i mitt täcke. Har precis sett på tv4play på avsnittet av The voice som jag missade förra veckan. Väldigt bra var det:) Ser fram emot att följa säsongen med alla duktiga människor:)


Underbart fin bild:)




Har pluggat även idag så är lite närmare att bli färdig med hemtentan, blir nog helt färdig imorgon:) Känns så skönt! Inte det roligaste jag gjort precis, är så otroligt segt då också. MEN fy fan vad jag ska fira när den är inskickad. Dock är det bara en hemtenta efter det kvar, sen kan jag lägga Genusvetenskapen bakom mig (om jag inte får komplettering då, men det gör inget i så fall). Ska bli kul att börja Socionomprogrammet nästa vecka och börja på något nytt:)

Igår var vi och handlade på Bergvik, blev en tur in på Apoteket och sen till ICA Maxi. Hittade sötaste reflexen på apoteket, en liten mumin reflex. Kändes bara såå mig:) Är uppväxt med mumin och alla sagorna och filmerna som finns med dem, på både svenska och finska:) Har även varit i Finland där muminlandet finns:) Så en liten sån fick allt pryda min jacka kände jag:) Fanns med Lilla my också, kanske det får bli nästa gång? Vem vet;)





Vi köpte var sin burk från Apoteket också med kosttillskott, en som hette Kvinna och en Man. Vi brukar ju köra Berocca en gång i halvåret ungefär, så nu tänkte vi testa något nytt:) Så fick bli det:) Spännande och se vad vi tycker om dem:)




Har tänkt baka en kaka nu i evigheter, har nog sagt att jag ska göra den varje dag i en vecka tror jag och aldrig blir det av. Idag åt vi världens pangmiddag med hemmagjorda köttbullar, sås och potatis, så man blev ju gravidmätt alltså! Kände därför inte för en bit kaka på det. Hepp, inte idag heller. Men imorn då jäklar, då SKA jag det;) Eller? Hoppas det i alla fall:) Bröd måste jag baka snart också, var alldeles för länge sen!

Nu blir det att ta kort på nya tradera grejer som ska läggas upp och säljas:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0