Perjantai

Vaknade tidigt idag!Blev inte så mycket sömn då vi gick och la oss sent som vanligt^^

Frida ringde och väckte mig imorse innan 8. Jag var inställd på att hon skulle ringa, så jag flög upp när telefonen väl ringde. Skönt att prata med henne innan hon åker utanför Sverige. Synd bara att jag inte hann prata med Linn, skrev i alla fall sms till varandra innan. Linn och Frida ska med deras pappa åka till Thailand och vara där på semester i två veckor! :) Tycker det är så roligt för dem, då dem aldrig varit så lång borta förut. Längsta dem varit har väl varit Danmark, så tycker dem är väl värda detta:) Kan erkänna dock att jag är lite avis!:) Men så är det! Har beordrat dem att fota så mycket dem bara kan! Jag vill kunna se så mycket foton, så jag själv känner att jag är där:) Vore kul att sen kunna få några bilder också som jag kan skicka efter och rama in sen, de biderna jag har på dem här hemma är ju ett antal år gamla, så skulle vilja förnya!:) Åå, saknar dem rackarnsungarna redan. Dem må vara intensiva och vara störande ett x antal gånger varje månad, men det är väl det som är charmen med dem. Fart och fläkt. Kommer sakna det när man inte kan höras av varje dag som vi annars brukar. Hoppas allt blir jättebra för dem och att detta kommer vara en resa dem alltid kommer att minnas! ♥ Mamma kommer ha två lugna veckor i alla fall utan tonåringar hemma. Bara en söt och go Leo, som även han kan vara trotsig ibland;) Hoppas hon får två härliga veckor också:)

Har sedan jag vaknat medvetet inte lagt mig för att sova igen. Bättre att gå upp och starta dagen med allt vad det är som behövs göras. Har inte gjort allt för mycket än, men en del på vägen i alla fall:) Har vikt den mesta tvätten och lagt in i garderoberna, pratat med mormor, ätit frukost, gett Gaj mat och läst tidning med mera. Snart blir det promenad ute i det härliga kalla vädret. (är -8° ute nu, så kallt har det nog inte varit den här vintern tror jag). Efter det blir det en efterlängtad dusch och sen blir det att plugga för några timmar. Hinner jag ska jag diska också, det behövs verkligen göras, men är så otroligt förbannat tråkigt. Alfred har varit i skolan sen 8.30 och ska vara det till 16 i alla fall. Han ska hjälpa till med servering och diskning för studenterna som tar sin examen idag på sjuksköterskeprogrammet:) Sin vita skjorta hade han med sig, så finklädd ska han till och med vara:)

Senare sen blir det att åka till Viktoria för att äta lite tacos och tjöta med goa vänner:) Ska bli roligt:)








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0