Tankar

Vilken bra dag det har varit:) Känts positivt i allmänhet:) Älskar när det är så:) Däremot fick jag lite funderingar nu på kvälls/natts kvisten. Har fått lära mig av min mamma att man inte ska umgås med personer som stjäl energi ifrån en eller ger en fel energier. Jag håller med henne om det. Man blir så trött psykiskt av det. Exempel är också om man går på stan när det är massvis med folk, då kan man bli trött av det, det blir jag i alla fall, för det blir för mycket energier på en gång. Jag har väldigt lätt att känna en persons energi så fort en person kommer in i samma rum som mig, inte alltid, men många gånger är det så. Vet inte om det är en för eller nackdel, både och kanske. Varför jag kom att tänka på detta var för att det hände en sak med mig och en "kompis" nu i veckan. Trodde personen ifråga var en bra vän, men visade sig motsatsen. Detta gjorde mig och Alfred dessutom, väldigt besvikna och ledsna. Har försökt få kontakt med den här personen igen nu under hösten som varit, eftersom vi glidit ifrån varandra. Men på ett sätt utan resultat. Personen säger att han/hon vill hålla kontakten och vill jobba på det. Men åtaliga gånger när jag försökt med både sms, mejl med mera och fått "nobben", började jag fundera på om det verkligen stämde. Frågade vad personen skulle göra på nyår och fick som svar "vet inte". När jag sedan ser en bild på Facebook där personen är med andra kompisar, gemensamma kompisar, blir jag otroligt ledsen. Tyckte det var otroligt dåligt gjort. Dessutom att lägga ut bilder och liksom "rub it in my face", gjorde ju inte saken bättre. Håller med Caroline som skrev i sin blogg att Facebook ibland inte är bra, ibland vill jag bara spy på vissa saker man ser där. Mår faktiskt praktiskt taget illa över hur personen betett sig. Så det här med dåliga energier som jag pratade om i början, det fick jag av den här personen. För när jag ifrågasatte detta, fick jag ett inte så trevligt svar tillbaka. Vilket då fick mig att känna, "tack för att du visade ditt sanna jag". Nu har jag bara lust att glömma sådana personer och verkligen fokusera på bra människor som finns i mitt liv. Ser verkligen fram emot imorgon när både jag och Alfred ska till Caroline för lite fest och träffa trevliga personer:) Tänker inte låta mig gräva ner mig över det i alla fall, orkar inte med sånt mer. Only positive things please:)



Kommentarer
Carro

Energitjuvar är det värsta som finns. Tacka vet jag vänner som dig som ger energi <3

2012-01-08 @ 17:31:04
URL: http://amillionthoughts.blogg.se/
Hanna

Säger detsamma! Hemskt är det, men härligt när man får dubbelt med energi av personer man verkligen tycker om<3

2012-01-08 @ 17:56:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0