Hanna-dagen:)

Idag blev jag väckt av att mamma och syrrorna ringde och grattade mig på namnsdagen:) Det hade jag helt glömt bort. Ingen speciell dag så, brukar bara bli grattad och sen är det bra med det, inget firande och så som andra ibland brukar ha. Är lite roligt så här i början av januari för den 3januari har Alfred namnsdag, sen den 4e är det min och Alfreds årsdag och slutligen den 5e är det min namnsdag, lite häftigt faktiskt. I framtiden vore det ju bra sen om man får barn den2e eller 6e januari, haha, skämt åsido, men ändå^^

Igår på våran dag gjorde vi inget speciellt. Jag är ju inte helt kry än, får febertoppar med frossa och sådär, så fick bli en dag hemma. Annars brukar vi gå ut och äta på våra årsdagar, men vi kom överrens om att vi skulle gå ut och äta på alla<3dag istället:) Blir prima det också:) 

I förrgår var jag, Alfred och Oskar en sväng på stan och på Bergvik. Fick ju en del presentkort i julklapp, så tänkte passa på att se om jag hittade något. På Indiska hittade jag ingenting tyvärr:/ Tycker den butiken här i Karlstad är väldigt tråkig jämfört med Skövdes. Men med Åhlens här i Karlstad är det tvärtom! Älskar affären här:) Hittade en väska, ett mini durkslag, muffinsformar, pajform, söt burk att ha te i och plastpåsar;) På Bergvik åkte vi till Ikea, där fikade vi, vilket var härligt den här gången, för det var inte alls lika mycket folk som det brukar vara. Vi gick snabbt igenom butiken för att kolla på en sak vi redan hade kikat ut innan. En billys bokhylla med glasdörrar:) Efter att ha kikat på massor med olika varianter, även andra varianter och vitrinskåp än Billys, bestämde vi oss ändå för att det fick bli den. Blev mycket billigare än väntat:) Behövde inte lägga till egna pengar, räckte med julklappspengar:) Så igår på våran dag monterade vi upp den:) Den är såå fin:) Blev mycket ljusare i hörnet där den står nu och gudars vad den sväljer mycket grejer. Perfekt:) Nu har vi faktiskt stuvat om en del här hemma, med alla våra grejer. en del grejer har fått flytta in i vitrinskåpet, andra ska ner i förrådet, maten har fått nya platser och nu känns allt mycket fräschare för ett tag i alla fall:)

Oskar köpte vår gamla hylla, vilket blev perfekt, då vi ville bli av med den snabbt:) Kul när det går att lösa det så:)



På Bergvik var vi även inne på Jack and Jones, killarna köpte varsina par byxor, riktigt fina båda två paren:) Sen blev det storhandling för både oss och Oskar:) Även om innebörden för mig och Alfred för storhandling kanske inte är den samma för Oskar;) När vi kom hem i måndags hade vi nästan ingenting hemma och eftersom vi kom hem så sent på kvällen när alla affärer var stängda fick vi knapra på knäckemackor med smör och lite korv som mormor skickat med oss:) Så svälta behövde vi inte i alla fall. Så var allt välbehövligt med en storhandling och fylla på i kylskåpet:)

Igår på min och älsklingens dag åt vi gott, både maten och efterrätten:) Sen kikade vi på film, Happy feet:) Riktigt bra film faktiskt:) Ser fram emot att se den andra filmen:)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0