Fartfylld måndag

Till skillnad från söndagen som var så seg, så blev den här dagen bättre i alla fall:)

Igår kollade vi på hela 3 avsnitt av Band of brothers :) Älskar dem avsnitten fortfarande! Blir att se fler imorgon:) Blev  mys med både godis, chips och dricka till det:) Ibland får man slå på stort!;)

Idag lät älsklingen mig sova längre än vad jag egentligen ville sova. Har sovit alldeles för länge nu ett tag, men är väl flänget från när vi var i Skövde och så som håller i sig och som gjort att jag verkligen behövt sova mycket. Sen att vi dessutom fortfarande vänt lite på dygnet hör väl till också;)

Däremot väckte han mig sådär hemskt som jag bad honom väcka mig, för annars vaknar jag inte. Man kan inte komma och pluttinutta med mig och säga, "Hanna gumman, ska du gå upp snart", nee här måste man köra Kalle Anka style (ni vet sådär som han blir väckt på julafton). Så Alfred drog upp persiennerna, drog av täcket och tog bort kudden, vilket blev väldigt kallt. Sen tände han lampan med. Vad resulterade det i? Jo att jag satte mig upp i sängen direkt och studsade sedan upp:) Haha! Ovanligt glad var jag också, även att jag blev väckt på det sättet;) Effektivt var det i alla fall;)

När jag sen gick ut i köket hade älsklingen tagit ner alla julgrejer som jag tjötat över att vi skulle ha gjort för flera dagar sen och även bytt gardinerna som jag sa i förbifarten en gång. Roligt när han lägger märke till sånt:) Ännu roligare när han tar egna initiativ till det:) Inte nog med detta så hade han tvättat från 7-10. Jag har bästa sambon<3 Men det handlar ju såklart om att ge och ta:) Därför tog jag andra passet av dagen, med att vika tvätt, och diska monsterdisken som vi alltid lyckas få osv. :)

Skönt att ha ett förhållande där de inte skulle vara något tänkbart alls att inte dela på sysslor osv. Det är en självklarhet för oss. Har insett att vi har det mycket bättre än många andra par på det sättet. Sen att de går i perioder med vem som diskar mest med mera, gör ju inget, för den andra personen gör ju något annat då istället:)

Idag är första dagen sen vi kom tillbaka till Karlstad från Skövde som jag verkligen känner att vi fått iordning mer här hemma. Är så ernomt skönt! Blir så stressad av när det är för kaotiskt hemma. Kan inte förmå mig att plugga eller göra nästan någonting. Men sen när det är iordning, får man så mycket energi till annat:)

Idag har min fasters man varit här. Han ska sova här inatt. Han läser nämligen till gymnasielärare på distans här i Karlstad, så han är här och gör tentor lite då och då. Så ibland brukar han bo hos oss:) Idag blev det att äta mat och snacka massor, blir ju så när man inte träffats på ett tag. Efter det kollade vi på film, "The town". En rätt bra film, men lång som bara den, det var vi inte riktigt beredda på. Hann nästan somna flera gånger under filmen. Men var kul att se färdigt den:)

Efter filmen blev det promenad ute i den nyfallna snön. Så otroligt härligt:) Som jag och Alfred har väntat på det:) Var bara tvungna att gå en lite längre promenad och bara njuta av det. Man vet ju aldrig i dessa tider, hur länge snön stannar. Hoppas på att snön finns kvar imorgon när jag vaknar:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0