Väldigt lyckat:)

Igår kväll gick vi över till Caroline och Jenny som nu mera bor på Frödingshöjd:) Där blev det lite chillfest Oskars födelsedag till ära:) Vi var inte så jättemånga, men det var hur trevligt som helst:) Riktigt lyckat:) Bakade kakor som jag tog med mig också, vilket verkade vara väldigt omtyckta:) Blev promenad hem sent in på natten, men frisk luft skadar aldrig, så det var bara skönt:) Det hade snöat massor också under tiden vi var hemma hos dem, så det blev att pulsera genom snön för att komma hem. Däremot var det bara pudersnö så det var inte svårt att ta sig igenom det. Väl hemma blev det lite nattamat. Alfred och jag somnade i soffan först, men sen någon timma efter, gick vi in till rummet och sov istället. Sov som en stock inatt också. Har sovit hur tungt som helst ett tag nu. Helt sjukt skönt. Hatar när det är tvärtom, att man inte kan sova, sånt kan driva en till vansinne.


Idag ska jag ägna mig åt att plugga, finns det någon tid över blir det att städa. Utöver det blir det självklart promenader med Alfred och Gaj och sen att laga mat, sånt som alltid behövs göras ändå. Är så otroligt fint väder, så ser verkligen fram emot att gå en sväng sen:)

Berättade ju igår om att vi skulle köpa pizza. Joo, blev ju precis tvärtom som vi trodde. Vi hade längtat hur länge som helst efter att äta pizza, så igår var vi äntligen sugna på det och orkade inte göra mat själva. Men när vi väl fick hem dem, så var de ingen hit alls alltså:( Nästan ingen fyllning alls och brända bottnar, torra som bara den. Bara såsen som var riktigt god. Har gillat Kronoparkens pizzeria förut, men nu har detta hänt två gånger, så nu blir det absolut inte att vi köper där på ett tag. Får bli något annat istället. Så himla tråkigt sånt där. Hade det inte varit så att jag var så hungrig hade jag faktiskt ringt och klagat. Jag brukar göra det när någor jag köper inte är bra. Sen jag flyttade hemifrån har jag ringt angående en pizza som det inte skulle vara jordnötter på, men som det ändå var det på när vi kom hem. Alfred är ju jätteallergisk mot det, så det blev jag riktigt arg över. Inte roligt om något skulle hända. Den gången fick vi en ny pizza direkt:) Har även ringt om mjölk som smakat pekka och även bacon som smakat jättekonstigt, båda de gångerna fick jag hem kompensation för att varorna vi köpt inte hållt måttet. Har även gått tillbaka med matvaror till affärerna som varit dåliga och fått nya. Så mitt tips till er är att våga göra det. För de kan aldrig säga nej till er. Kan garantera att ni får kompensation för det. Därför var jag väldigt sur på mig själv, att jag inte gjorde det igår. Men ibland kan hungern ta över och det enda man behöver är att äta. Fast hade kanske varit bra att ringa och klaga när man är som mest hungrig, de kanske hade behövt stå ut med min vrede;) Aja, nästa gång, då jäklar!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0