Sorgligt



Både Alfred och jag har köpt massor med kurslitteratur nu. Jag hittade alla som tur var begagnade, förutom en. Alfred hittade också massor begagnade, men han har behövt köpa fler böcker än vad jag, så han fick beställa från Adlibris också. Vi gjorde vår beställning tillsammans och när vi väl fick hem böckerna, fick vi med den här kassen. Köper man för mer än 800kr, fick man med den på köpet. Jättesnällt, men tragiskt att man ska lägga massor pengar på kurslitteratur hela tiden. Vi har snart ingen plats för alla böcker vi har. Självklart är det ju en investering inför framtiden, man måste ju ha böcker för att plugga och klara allting, men ändå. Det är hutlösa summor egentligen som läggs på böcker. Vill inte ens tänka på hur mycket träd som behövs för att göra alla böcker. Jag försöker för det mesta, alltid kolla om det finns begagnat först. Why not liksom? Du får pengar över till annat. Oftast är begagnade väldigt mycket billigare också:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0