De senaste dagarna

I torsdags fick det bli en tur på stan. Var ett tag sen jag va det i Karlstad. Man får sig nästan en chock. Så otroligt mycket människor här jämfört med Skövde. Haha! Gillar båda städerna mycket. Båda känns hemma. Får väl se vart framtiden bär oss.
 
Skulle fixa pass till mig, då jag behöver det och Alfred redan har ett. Men när jag går till passexpeditionen så säger hon att jag inte behöver något. Har tydligen ett speciellt idkort som gör att jag kan resa i en massa länder med det. Aha tänkte jag. Har haft det där idkortet i fyra år nu och inte alls vetat det. Men hey, man lär sig något nytt varje dag;) Skönt att inte behöva lägga pengar på det då;)
 
 
Träffade efteråt min fina vän Viktoria för några timmar. Trevligt som alltid :) Blev lunch på vårt favvoställe Maché och även varsin glass i den gassande solen. Gottigt!  Blev inte så mycket shoppande för oss som det blev sist. Men det gjorde inget. Ibland är det bra för plånboken att vila. Alltid kul att träffas och bara tjöta lite om allt och inget. Inget krussidullande, sånt gillar jag! Blev lite planer gjorda inför framtiden, inget riktigt spikat, men ändå kul att planera sånt man vill lite :)
 
 
När jag kom hem från stan mådde jag inte alls bra. Var både fysiskt och psykiskt trött, så jag sov 3 timmar på kvällen där. Inte bra, men vad göra när man inte orkar något? Drömde mardrömmar gjorde jag under tiden också. Yscha! Bättre blev det när Alfred kom hem från jobbet sen! :) Då blev det mys för både mig, Alfred och Gaj i soffan. alla ihopkurade tätt intill varandra. Vi lyssnade på regnet och allt bullrande. Jisses vad blixtrarna är läskiga när det är kolsvart ute!
 
I Fredags var vi på stan. Köpte en jättefin kruka i en av favoritaffärerna i Karlstad, Village :) Köpte även olika viner ämnade för helgen :) Blev en fika på stan med kompisar:) Vi blev ett litet gäng:) Var god fika och gott sällskap:) Efteråt blev det att storhandla. Behövde fylla på med massor, så det tog sin lilla tid. Efteråt var vi trötta. Blev sen middag och sen tv:n.
 
I helgen var vi ute i skogen och plockade svamp! Var hur fint väder som helst ( i alla fall när vi var i skogen). Gaj njöt som fisken i vattnet och vi hade det inte så pjåkigt heller. Blev mer kantareller än vi trodde vi skulle hitta. Så 400g blev det i alla fall :) Blir gott till hösten med någon god gryta eller som sås och så:) Jag och Alfred drack olika viner som aldrig förr. Slutade med lite mini party för oss själva. Riktigt trevligt faktiskt. Lyssnade på massor med gamla godingar till låtar och hade härliga pratstunder om allt och inget. Dagen efter var däremot inte rolig. Eftersom jag inte festat och druckit alkohol så mycket det senaste så mådde jag rent ut sagt skit. Haha, så det gick inte i många knop den dagen inte.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0